Retargeting tactieken inzetten voor uw (online) marketing strategie

Retargeting is een vorm van marketing die zich richt op een publiek dat al weet wie je bent omdat ze op de een of andere manier al met je bezig zijn geweest.

Bijvoorbeeld, als uw publiek een artikel van u heeft gezien en heeft doorgeklikt naar uw landingspagina, of ze hebben een product aan hun winkelwagentje toegevoegd, of ze zijn anderszins voldoende met u bezig geweest dat u hun e-mailadres hebt, of ze hebben een cookie in hun browser geïnstalleerd omdat ze uw site een keer hebben bezocht.

Hoe dan ook, het is allemaal gebaseerd op het gedrag en de acties van uw klanten en publiek en kan ideaal zijn als webshop promotie tips. Er zijn zoveel voordelen verbonden aan het gebruik van retargeting technieken om uw publiek te bereiken dat ze hier niet kunnen worden opgesomd. Maar deze voordelen zullen u aan het denken zetten over het toevoegen van retargeting aan uw publiek.

Zorg dat u top of mind blijft onder uw klanten

De meeste mensen zullen niet de eerste keer (of zelfs de tweede keer) dat ze uw site of landingspagina’s bezoeken bij u kopen. Studies vanuit marketing nieuws tonen zelfs aan dat mensen meerdere keren aan uw merk moeten worden blootgesteld om u voldoende te vertrouwen om een aankoop te doen. Elke blootstelling verhoogt de kans dat ze een aankoop doen.

Verhoogt de merkbekendheid

Hoe vaker iemand aan uw merk wordt blootgesteld, hoe meer uw merk zal opvallen. Wanneer u advertenties plaatst, is het soms de bedoeling dat de klanten uw aanbiedingen en mogelijkheden zien. Dat soort advertenties ziet er misschien iets anders uit dan een advertentie om een directe aankoop te doen, maar ze werken wel.

Verhoogt Return on Investment

Het is zo veel gemakkelijker om de markt aan iemand die al weet wat je biedt. Je begint met een klein voordeel ten opzichte van als ze een koud publiek. Als ze al doorgeklikt hebben naar uw site of landingspagina, zijn ze al geïnteresseerd, dus alle advertenties zullen effectiever zijn voor hen.

Essentieel onderdeel van online marketing

Retargeting is zo belangrijk dat u het meteen aan uw marketing funnel moet toevoegen. Als je überhaupt een landingspagina of een website hebt, moet je retargeting gebruiken om je te helpen meer geld te verdienen, want het werkt.

Nieuwe technologie maakt het gemakkelijk

Tegenwoordig werkt de technologie die voor retargeting wordt gebruikt zo naadloos dat je niet eens hoeft te begrijpen hoe het werkt. Volg gewoon de gedetailleerde instructies van het advertentieplatform dat je kiest en het werkt. Hierdoor kunt u zich meer richten op het uiterlijk en de formulering van uw advertenties.

Zorgt voor meer verkoop

Uw verkoop zal toenemen wanneer u retargeting gebruikt. Hoe meer uw klanten en publiek worden blootgesteld aan uw aanbiedingen en merk, hoe groter de kans dat ze tot aankoop overgaan. De meeste statistieken in marketing wijzen erop dat een nieuw persoon 7 tot 14 keer aan uw merk moet worden blootgesteld voordat hij een aankoop doet. Dit is een goede manier om dat proces te versnellen.

U kunt technologie gebruiken via elke advertentiesite zoals Bing.com of Google’s AdWords om aan de slag te gaan met retargeting. Een van de makkelijkste en minst dure manieren is het gebruik van Facebook Advertising. Facebook zal een pixel voor u om te installeren (en geven u aanwijzingen om het te doen) op uw site, zodat uw bezoekers krijgen een op hun browsers, zodat het platform kan de juiste mensen te leveren aan de advertenties te identificeren.

Related Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *